22 maj 2007

En hel värld av äpplen

Jag passade på att gå in i Apples butik på Regent Street i går. Dels ville jag se hur det var, dels, och framför allt, ville jag kolla på ett skydd till min nano.

Fast något skydd blev det aldrig. Jag glömde nämligen att titta efter något. I stället blev jag helt begeistrad av det jag såg: en butik stor som en hangar. Minst. Och i två våningar. Och överallt datorer. Och ännu mer överallt människor: människor som surfade, kollade på datorer, ipodar och allt vad de tittade på. Och mitt i allt pågick en utbildning i något (macar kan man väl förmoda). Och trappan upp kändes exklusiv: helt i glas. Och alla människor kändes befrändade (kan man säga så?), för alla hade ett och samma intresse: Mac. Och det kändes som en värld i miniatyr. Och... och... Och det känns som att jag övertolkar. Som sagt, helt begeistrad. Och betagen.

Men jag lyckades faktiskt titta på några väskor. Men det blev inget köp. Och som sagt: nanoskydd glömde jag helt bort...

Etiketter: , , ,

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Som en riktig rättrogen har du nu vallfärdat till ett av Templen... ;-)

tis maj 22, 11:16:00 fm  
Blogger Kim da Costa sa...

Med tanke på ditt leverne finns det bara en typ av skydd du verkligen behöver.

tis maj 22, 12:45:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Skönt att du är hemma och att allt gått bra! =)

tis maj 22, 03:20:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida