22 april 2007

Mitt (ekonomiska) liv efter datorn

Nu när jag köpt ny dator har tankarna naturligtvis(!) redan börjat mala på om vad min nästa stora investering ska bli. Och tänker man klart och logiskt torde det inte vara så svårt att lista ut. Min lägenhet behöver nämligen en rejäl upprustning, vad gäller möbler.

Min soffa har långa revor i sig och är just nu inklädd i lakan. Min matta är solblekt och skitig som fan. Jag har inget soffbord. Gardinerna skulle eventuellt behöva bytas ut. Ska jag skaffa nytt datorbord nu när jag skaffat ny dator kanske.

Problemet är att mina ögon börjat kasta lystna blickar på platt-tv. Men det ska jag göra allt för att motarbeta. För det är verkligen en helt onödig utgift. Jag har en ganska ny och helt fungerande teve.

Etiketter:

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Åh, jag kastar också lystna blickar efter en platt-tv. Det blir absolut nästa stora inköp för mig. Kanske kan vi köpa samtidigt och få mängdrabatt?? :-)

sön apr. 22, 02:28:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida