20 april 2007

En dröm om ond bråd död

Jag vakande halv fem i morse. Av en dröm. Och sen kunde jag inte somna om, utan gick upp en stund. Sen gick jag och la mig igen och vilade. Men steg upp, gjorde mig iordning och gick till jobbet. Fast jag tog det lugnt hela morgonen, så jag var ändå inte här förrän 07.40.

Drömmen var uppenbarligen inspirerad av "studentmassakern" i Virginia i USA. Jag drömde att jag befann mig i en skola, jag var elevrådsordförande eller nåt sånt. Det var en man på skolan som gick omkring och dödade folk genom att skära upp deras handleder. Vi var kvar där för att leta efter honom. Varför vi inte ringde efter polisen vet jag inte. Vem han var visste vi inte, mer än att han var "en av oss". Vi sprang omkring och smög omkring för att försöka ta honom på bar gärning, allt medan fler och fler dödades. Stämningen var riktigt otäck. Det var först när han attackerade mig som vi lyckades fånga honom. Och då ringde vi även till polisen.

Jag hade dock en sönderskuren handled som blödde. Jag bad två killar att ta av sig sina t-shirtar. Den ena var för att binda fast gärningsmannens händer och den andra för att vira runt min handled för att stoppa blödningen. Jag var tämligen kylig, för jag såg till att t-shirten från den snyggaste killen hamnade hos mig. Ha ha.

Sen vaknade jag.

Etiketter:

1 kommentarer:

Blogger Kim da Costa sa...

Det är klart att du var elevrådsordförande! Fackpamp där.

fre apr. 20, 09:51:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida