21 april 2007

Datordysfunktionell

Jäklar vad det är jobbigt att byta dator. Hade jag vetat det innan, hade jag nog tvekat ett par gånger till. Fast jag hade nog ändå slagit till så småningom...

Och jag är ju verkligen inte något geni när det gäller datorer.

Jobbigast är det med iTunes. Jag frågade i butiken när jag köpte min nya dator hur jag bäst flyttar över låtarna. Bränn ner dem och spara in sen, sa killen. Så jag gjorde så. Problemet är bara att det av någon anledning inte funkar att bränna ner till dvd-skivor i min dator. Så jag fick ta cd-skivor.

35 stycken.

Tur att man kan skratta åt sig själv...

Och tur att jag nu kan ha skivorna som back-up.

Hur jag ska göra med mina wordtexter har jag inte riktigt lyckats fundera ut än. Mina bilder skickade jag till mig själv i mejlen...

Etiketter: ,

4 kommentarer:

Blogger Rexxie sa...

...men tänk vad positivt! Nu har du ju en backup om något skulle gå åt helsike...

För övrigt kan man ju undra varför försäljaren inte sålde ett litet USB-minne till dig, det hade väl varit enklast (och man kan ju tycka att han borde ha kunnat ge dig ett gratis när du köper en ny dator)

sön apr. 22, 08:43:00 fm  
Blogger Kim da Costa sa...

När jag ska föra över saker från dator 1 till dator 2 använder jag MSN. Jag har en extra MSN bara till det ändamålet. Mycket fiffigt.

sön apr. 22, 06:47:00 em  
Blogger Aronson sa...

Åh, smart! Fast då måste man väl först fatta hur man kan koppla upp TVÅ datorer på internet...

:-/

sön apr. 22, 09:02:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Extern hårddisk är alltid bra att ha för back-up och annat. Eller varför inte använda din iPod, den funkar ju som en extern HD / USB-minne?

tis apr. 24, 02:00:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida