18 mars 2007

Bröder, systrar och bandy-obröder

I kväll börjar en ny serieKanal 5. Den heter Brothers & Sisters och är en av få serier på senare tid som jag faktiskt ser fram emot att få se. Varför vet jag egentligen inte. Visst har jag läst och hört att den ska vara bra, men det brukar mer till än så för att Aronson ska känna en lockelse. Fast delvis kan det säkert ha att göra med rollistan; några av mina favoriter är med. Det är Calista Flockhart (Ally McBeal), Rachel Griffiths (Six Feet Under), Sally Field (presentation överflödig) och Patricia Wettig (Livet runt 30).

Kanal 5, 20.00...

Såg ni förresten att Edsbyn blev svenska mästare i bandy? Yes! Gött! Nej, jag håller faktiskt inte på Edsbyn, men av någon anledning vill jag inte att Hammarby ska vinna. Jag fattar själv inte varför. I fotboll har jag inget som helst emot dem, men just i bandy unnar jag dem inget SM-guld. Jag vet, kalla mig missunnsam, fånig eller vad du vill. Men så är det. Och Edsbyn vann. Och det kändes skönt. Hade Aronson själv fått bestämma hade det dock blivit Sandviken som vunnit...


Tillägg
Brothers & Sisters är lovande, men jag är lite tveksam. Jag gillade inte manuset i första avsnittet. För det första var det väldigt rörigt. Och man behöööver inte förklara alla relationer in i detalj redan i första avsnittet. Och man behöööver inte låta allt hända i första avsnittet. Jag menar gaybrodern var tvingad att TVÅ gånger på en timme komma ut för oss. Och pappa har en älskarinna, och ene sonen klarar inte att hålla sig ifrån droger, och andra systern har äktenskapsproblem, och mamma älskar inte sin ena dotter, som samtidigt flirtar med en man samma dag hennes pojkvän friar till henne (och de kommer att göra slut) och pappa dör (troligen) och farbror och pappa fuskar med ekonomin och... och... Men som sagt, i slutet av avsnittet kändes det mer stabilt. Så jag rekommenderar att fortsätta titta...

Etiketter: , , , ,

8 kommentarer:

Blogger Stan sa...

Vad är det för lag som gäller i allsvenskan då?

sön mars 18, 05:52:00 em  
Blogger Kim da Costa sa...

Tack för tipset. Jag känner för lite TV i afton.
Det där sportsliga hoppade jag över. Tack för din förståelse. ;)

sön mars 18, 06:46:00 em  
Blogger Aronson sa...

Stan: en komplicerad fråga, jag återkommer i ett nytt blogginlägg i frågan...

Kimman, min vän: jag förstår dig alltid!

=)

sön mars 18, 09:10:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Gud.. jag trodde att jag fattade..men nu när du skrev dit tillägg fattade jag plötsligt ingenting!.. Gud vad jobbigt.. hoppas det går i repris.

sön mars 18, 10:21:00 em  
Blogger Oswald sa...

De bytte manusförfattare efter fyra avsnitt så då gör serien en liten vändning - och allt blir bättre när Rob Lowe kommer in i handlingen efter ungefär halva säsongen tycker jag.

Det blir aldrig mer än en familjesåpa (som ett konfliktfritt mys-Dallas där det bråkas men familjen alltid vinner) men jag tycker asbolut den ligger över medel, och gaykillen är en av de få bögar jag sett på amerikansk TV som känns verklig.

...och Tennis. Jag lovar: Det är inte hjärnkirurgi - bara en pilot där man försöker få TV-bolagets förtroende att göra en hel säsong och därför stoppar in så mycket som möjligt (och som sagt...de bytte huvudförfattare efter ett par avsnitt).

Det blir snart kristallklart.

sön mars 18, 10:42:00 em  
Blogger Rexxie sa...

Ge inte upp!

Jag kollade igenom hela första säsongen i fredags kväll och igår, och B&S är alldeles ljuvligt bra. Påminner mycket om Sisters som gick för en herrans massa år sedan, och det var en av mina favoritserier...

sön mars 18, 10:42:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Allt är bättre med Rob Lowe. =)

mån mars 19, 01:29:00 em  
Anonymous Anonym sa...

jag hade velat att hammarby vann, edsbyn vinner ju vart o vartannat år... fast det är ganska starkt för att vara en ort med typ 5000 invånare, om inte mindre.

mån mars 19, 09:36:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida