05 januari 2007

Den västra vingen

Vita huset (The West Wing) närmar sig sitt slut även i SVT. Efter kvällens avsnitt är det bara sex avsnitt kvar. Och även om de sista säsongerna inte varit lika bra som de första*, är serien fortfarande jäkligt spännande och rolig att följa. Det är bra skådespelare och spännande intriger. Inte så mycket privat tjafs, utan det mesta har faktiskt fokuserat kring arbetet i Vita Huset.

Och jag kommer nog att sakna serien. Jag har köpt de tre första säsongerna på dvd, men har ännu inte bestämt mig för om jag ska köpa in fler. Det började nämligen gå utför efter tredje säsongen. Den femte var nog den sämsta. Tror jag. Om jag minns rätt. Vilket jag antagligen inte gör. Å andra sidan var Glenn Close med i femte säsongen, om än bara i ett avsnitt. Men hon gör alltid ett sådant intryck när hon är med...

Annars är mina favoriter Martin Sheen (Jed Bartlet), Allison Janney (CJ Cregg), Rob Lowe (Sam Seaborn) och Richard Shiff (Toby Ziegler).


*Riktigt utför gick det när seriens skapare Aaron Sorkin hoppade av, efter säsong fyra tror jag det var.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida