04 januari 2007

Våra zoner är laddade fält

För några år sedan bodde jag i en sutteränglägenhet, en enrummare med ett ganska stort rum. Samtidigt som jag flyttade in i lägenheten bytte jag även jobb och bostadsort. Det var alltså mycket nytt på en och samma gång. Jag hade den första tiden svårt att sova på nätterna, men trodde till en början att det berodde på allt nytt, att jag var stressad. Men eftersom sömnsvårigheterna fortsatte bler jag mer och mer konfunderad. Jag berättade om det på mitt arbete och en av mina kollegor menade att min säng kanske stod över ett magnetiskt fält och att jag borde prova att flytta den. Jag skrattade bara åt henne; det trodde jag då rakt inte på. Men eftersom jag fortsatte att sova dåligt beslöt jag mig för att testa.

Så jag flyttade sängen till ungefär mitten av rummet och plötsligt sov jag mycket bättre. Jag hade inga sömnsvårigheter what so ever.

Efter några veckor av god nattsömn beslöt jag mig för att flytta tillbaka sängen till sin ursprungsplats, eller i vart fall nästan. För jag trodde nog inte egentligen på det där med magnetiska fält. Men genast sov jag sämre igen. Så det var bara att flytta sängen igen.

Jag vet inte varför jag inte tänkt på det tidigare, men det är kanske därför jag sover så dåligt som jag gör nu. Jag har sovit ganska dåligt ända sedan jag möblerade om i somras, även om det blivit mycket värre de senaste veckorna. Så i natt och några nätter framåt ska jag pröva med att ha sängen, eller i vart fall madrassen, i en annan del av lägenheten. Bara för att se om det blir bättre...

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag är lika skeptisk som du när folk hänvisar till kraftfält, magnetfält, feng shui och andra "slagrutemetoder" som förklaring till det ena eller det andra. Men det låter som ett intressant experiment. Berätta om utfallet av din ommöblering imorgon!

tors jan. 04, 05:18:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Gud så hälsoresan det låter.. men väldigt spännande! Själv har jag kunnat se framtiden i tarot kort en gång i tiden.

tors jan. 04, 07:00:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Det klart att du påverkas! Det finns ju energier överallt... vissa funkar vi ihop med och andra går inte alls. Det är väl inget att vara skeptisk över?! (;-)

tors jan. 04, 10:22:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida