03 januari 2007

Första dagen på jobbet efter helgerna

Jäklar, vad segt det var att ta sig upp i morse. När klockan ringde klockan 07.20 (man väntar ju in i det längsta) fullkomligt flög jag upp ur sängen. Jag blev så rädd! Och mörkt var det. Riktigt mörkt. Men de gick rätt bra, kroppen kommer ihåg rutinerna: kissa, fixa frukost, käka och läsa morgontidningen, diska, skita, borsta tänderna, duscha, ta på sig och gå iväg. Ungefär så.

På väg till tunnelbanan fick jag se en äcklig, äcklig, äcklig, råtta springandes. Bara typ 100 meter från min bostad. De kommer närmare och närmare! De finns snart överallt, de jävla äckelpellarna!

Men sen fick jag se himlen, och då glömde jag äcklisarna: den var randig: rött och blått. Såå vackert!

Och så kommer man till jobbet: inte alla på plats men några stycken. Och alla frågar förstås hur det varit och man dösnackar lite, men snart är man tillbaka i lunket igen.

Det bästa med att vara ledig just under mellandagar: bara 22 mejl i inboxen. Alltid något, som flickan sa...

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Tänk om min kollega kunde fråga mig hur min jul hade varit.. "Har du överlevt?" Pucko! Så klart att jag har annars skulle jag väl inte ha suttit vid mitt skrivbord i fem timmar utan dator innan han kom in med den. Förmiddagen gick åt till att lösa korsord. Jag är värdelös på det, men i brist på annat så kan man väl alltid öva..

ons jan. 03, 10:37:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Jag skulle inte överleva utan dator. Hur ska man annars kunna surfa runt..?

;-)

ons jan. 03, 11:12:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida