02 januari 2007

Trilogin är sluten

Det blev ingen bio i eftermiddag. I stället har jag suttit hemma och kollat på Sagan om konungens återkomst. Så nu har jag sett samtliga tre filmer. Igen. Och jag måste säga att även om jag tycker att filmerna är väldigt, väldigt bra, är nog böckerna ett strå, eller två, vassare. En bok känns mer äkta på något vis, man ser en större helhet. Vissa saker går inte att förklara i en film.

Men filmerna är som sagt bra, och jag måste säga att slutet i den här tredje filmen är bättre än jag kommer ihåg det. Men visst är det fortfarande lite för mycket sötslisk för att jag ska gilla det. Eller för att det ska följa boken...

Fast frågan är: vad ska jag se nu? Ska jag tvingas se om någon av mina gamla filmer eller tv-serier? Eller ska jag köpa något nytt? Och vad i så fall...?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida