05 januari 2007

En männens årskrönika

Jag tycker inte det är så intressant med genusperspektiv på saker och ting. Jag bryr mig inte om en idrottspersonlighet, politiker eller företagsledare är man eller kvinna. Tvärtom tycker jag att det är ganska ointressant. Huvudsaken är att han eller hon sköter sitt jobb - och gör det bra. Men till och med jag reagerade när jag såg Sportens årskrönika på SVT i kväll. Det var idel män. Män, män, män.

Jo, jag vet, det har varit ett "männens år" 2006. Det var mest männen som lyckades. Men ändå. Det var ju inte till den milda grad som man kunde få intryck av av programmet. Var var till exempel Sörenstam? Och Pärsson? Alshammar?

För så chauvinistisk är väl inte Kjell Kjellman? Han brukar ju annars göra väldigt bra, och roliga, reportage. Med både män och kvinnor.

Synd också att man inte gjorde mer av Jörgen Mörnbäck. Det hade kunnat bli riktigt roligt...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida