05 januari 2007

En uppenbarligen inställd dejt

Jag skulle egentligen varit på dejt i kväll. Men så blev det inte. Tydligen...

Så här var det:

På julafton fick jag kontakt (på hans initiativ) med en kille på Qruiser. Vi snackade en del och han verkade trevlig. Han var väldigt på om att vi skulle träffas, själv försöker jag skynda långsamt med träffar, men han verkade gullig så jag gick med på en fika förra onsdagen.

Vi hade verkligen väldigt trevligt. Han var trevlig, rolig, snygg och sexig. Vår dejt var dock inte så lång, eftersom han var tvungen att gå han. Han skulle tvätta och packa eftersom han skulle resa utomlands dagen efter, och vara där över nyår. Efter fikat tog vi en promenad till Kungsholmen, där han också bor. Han tyckte att vi skulle träffas igen när han kommit hem, och föreslog som i kväll.

När vi skiljts åt kände jag mig glad. Jag kände att jag verkligen gillade honom och ville träffa honom igen. Han verkade gilla mig också.

Senare på kvällen skickade jag ett brev till honom på Qruiser där jag tackade för senast. Jag skrev att jag hade haft trevligt och gärna ville träffa honom igen. På morgonen efter hade jag fått svar där han skrev ungefär samma sak. Senare samma dag skickade jag ett sms till honom där jag önskade honom trevlig resa. Han svarade och tackade.

På nyårsafton skickade jag ett nytt sms där jag önskade honom gott nytt år. Jag fick inget svar. Jag hade redan innan dess bestämt mig för att inte kontakta honom mer, utan nu var det upp till honom. Jag har inte hört av honom. Men jag vet att han "är i livet" för jag har sett att han varit inloggad på Qruiser i år.

Jävla fega karlar! Varför kan vi aldrig stå upp för oss själva, utan fegar ur så där?

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Usch vilken fegis! Skicka dom till helfvetet.

fre jan. 05, 08:31:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Ärligt.
Folk som går på fika-dejtar från QX gör det för att säga hej till den man chattar med.
Oftast har man inte fler förhoppningar än att det kanske blir ett ligg, eller möjligen bara en fika - vilket det är i de flesta fallen.
Hade det känns bättre om han fikade, knullade och sedan inte hörde av sig?
Du får nog dra ner på förväntningarna om personer du pratar med på nätet - för de verkar väldigt höga.
Vist, kan man vara ärlig och man kan köra med öppna kort - men efter ett tag borde man lära sig att man bara är en av de 1000-tals personer som surfar omkring på nätet.
Skulle jag bli upprörd för alla fika-dejter som "inte leder till något" så hade jag fått vara bedrövad tills jag dör.
Men varesig man gillar personen eller inte så kommer han definitivt inte höra av sig igen efter att man smetat ut allt i sin blogg. Tyvärr.
Så ta saker som de kommer, dra ner på förväntningarna på alla som skriver ett "Hej" tillbaka och låt saker bli som de blir.
Nästa gång så kanske det är du som backar ut - eller så har du hittat en ny partner / kompis.
Happy hunting. ;)

fre jan. 05, 09:09:00 em  
Blogger Aronson sa...

Jag tror du missuppfattar mig, BB. Jag har verkligen inte förväntningen att alla jag träffar från nätet ska bli mina vänner, älskare, pojkvänner eller what ever.

Men om han säger att han vill träffa mig igen och föreslår en ny dag för en träff, då förväntar jag mig faktiskt att han håller fast vid det. Eller hör av sig och ställer in - någon förklaring behöver han inte ge. Det är man faktiskt inte skyldig till.

Men lite vanlig hövlighet, det är jag faktiskt värd.

fre jan. 05, 09:22:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Sådana är de.
Men min dansk var ändå snäppet värre.

"Ge inte upp, det finns en morgondag".

Ang. baben Being Bloggeds kommentar så instämmer jag icke. Varför kan man inte bara vara ärlig och mena vad man säger? Om man går på date vet man ju att i nio fall av tio blir det inget mer och då borde man kunna vara så vuxen att man endast säger att man vill ses igen om man verkligen har för avsikt att göra det.
Fuck them. (Och inte på ett skönt sätt.)

lör jan. 06, 09:10:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida