Modemagasin of MQ
Jag var på MQ i dag och köpte kläder. En tröja och en slips blev det. När expediten packade ner mina kläder i en påse, passade hon på att även sticka med mig ett nummer av King, ett modemagasin för män. Jag har aldrig läst King tidigare, och tänke att det var ju bra, så får jag göra det också. Gratis.
Jag ska direkt säga att modemagasin inte är min grej. Jag har aldrig förstått nöjet med dem. Och det är ju ofta mer reklam än annat känns det som. Men jag ville ge den här en chans. Kanske var den annorlunda än dem jag tidigare läst.
I vilket fall, till middagen passade jag på att bläddra i och läsa i tidningen. Det var ett modereportage med Per Gessle. Otroligt tråkigt. Jag menar, ibland handlar Gessle kläder för 100 000 kr på en dag. Hur nära känner jag mig honom? Jag bara undrar...
Och så var det en intervju med Johan Rheborg. Jag fick lära mig att han gillar motorcyklar, och har tre stycken själv. I övrigt var det mest gammal skåpmat. Intet nytt under den solen alltså.
Och så var det mycket modebilder. Mode, mode, mode. Med många snygga och ibland väldigt sexiga unga killar - och HM:s Maldini.
Och så var det reklam. Mycket reklam. För Tretorn, Nilson, Euphoria från Calvin Klein (som dessutom på redaktionell plats bland många andra korades till höstens doftfavorit), Synsam, Rolex, Oscar Jacobson, Tendenza från Van Gils, Samsung, Sony Ericsson, Bianco Foootwear, Dressmann och mycket, mycket mer. Och en del som jag inte alls förstod vad det var reklam för. Och Calvin Klein underkläder, Atlas Design, Skin från Boss, Dior Homme, Saab, Hansen & Jacob, Gillette, TT och slipsladan.se.
Vad som skiljer den här modetidningen för män från andra modetidningar för män förstår jag inte. Men framför allt: vad som lockar övergår mitt förstånd totalt.
Självklart ska de som vill få läsa King och andra modemagasin. Men jag är glad att jag slipper. Gäääääsp.
Jag ska direkt säga att modemagasin inte är min grej. Jag har aldrig förstått nöjet med dem. Och det är ju ofta mer reklam än annat känns det som. Men jag ville ge den här en chans. Kanske var den annorlunda än dem jag tidigare läst.
I vilket fall, till middagen passade jag på att bläddra i och läsa i tidningen. Det var ett modereportage med Per Gessle. Otroligt tråkigt. Jag menar, ibland handlar Gessle kläder för 100 000 kr på en dag. Hur nära känner jag mig honom? Jag bara undrar...
Och så var det en intervju med Johan Rheborg. Jag fick lära mig att han gillar motorcyklar, och har tre stycken själv. I övrigt var det mest gammal skåpmat. Intet nytt under den solen alltså.
Och så var det mycket modebilder. Mode, mode, mode. Med många snygga och ibland väldigt sexiga unga killar - och HM:s Maldini.
Och så var det reklam. Mycket reklam. För Tretorn, Nilson, Euphoria från Calvin Klein (som dessutom på redaktionell plats bland många andra korades till höstens doftfavorit), Synsam, Rolex, Oscar Jacobson, Tendenza från Van Gils, Samsung, Sony Ericsson, Bianco Foootwear, Dressmann och mycket, mycket mer. Och en del som jag inte alls förstod vad det var reklam för. Och Calvin Klein underkläder, Atlas Design, Skin från Boss, Dior Homme, Saab, Hansen & Jacob, Gillette, TT och slipsladan.se.
Vad som skiljer den här modetidningen för män från andra modetidningar för män förstår jag inte. Men framför allt: vad som lockar övergår mitt förstånd totalt.
Självklart ska de som vill få läsa King och andra modemagasin. Men jag är glad att jag slipper. Gäääääsp.
3 kommentarer:
De vill ju att du ska bli sugen och HANDLA ju!
Ha ha. Då känner de inte mig... ;-)
Det krävs nog ett visst intresse för mode om man ska köpa ett modemagasin...
Lite som att köpa en biltidning och bli uttråkad för att det innehåller bilar - och det tycker man inte är kul.
Eller gå på ett konstmuseum fast man inte gillar konst och säga att det inte kändes som om konstnären "inte kändes nära MIG" så det kändes som det var helt onödigt med ÄNNU ETT museum.
Skicka en kommentar
Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]
<< Startsida