27 oktober 2006

Idol 27 oktober 2006

Jag vet inte om det är jag som tröttnat, eller om Idol gått i stå. För i dag kändes det segt. Tråkiga sånger och tråkiga uppträdanden. Åtminstone tyckte jag så till att börja med. Men det tog sig rejält i andra halvlek.

Johan och Felicia kan så mycket bättre, det vet jag.

Men Linda är i topp igen. Och det känns så skönt. När hon är bra är hon så otroligt bra.

Markus är som alltid så jävla, jävla bra. Det jag har emot honom, åtminstone i kväll, är att han är lite för medveten. Han tittar för mycket i kameran och följer den hela tiden. Lite för mycket, alltså.

Och jag håller med Kishti om Erik: i de lugna partierna är han lam. Men när han tar i då äger han. Fett.

Och Danny var bara en såå stor besvikelse i dag.

Och vad har hänt med killarna i juryn? Vilka jävla softisar. Felicia var dålig i dag. Hon kan så mycket bättre. Men de säger att det är bra. Va?

Bäst i kväll: Linda och Markus.

Sämst i kväll: Felicia - hon kan så mycket bättre.

Hedersomnämnande: Erik - bara för att.

Bör röstat ut: Cissi.

8 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Har för första gången denna säsong sett idol. Förr har jag alltid sett, vet inte varför nu. Hur som helst, så håller jag med dig om att Markus och Linda var bäst. Tror dock att Johan inte håller i längden så för mig så skulle han lika väl kunna åka ut som Cissi. Men du vet ju mer som har följt. Det kan ju vara så att Johan har många som röstar på honom. Minns första säsongen när han som kom trea, minns inte namnet, varje vecka hängde löst men hela tiden fick vara kvar.

fre okt. 27, 09:54:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Markus kommer att vinna hela skiten! Han äger och är ju bara så jävla bra! Jag rös ikväll...

Linda åker ut. Tror jag. Cissi ligger risigt till också, men känslan säger Linda. Det blir hårfint mellan dom två.

Men att Markus vinner Idol 2006 det är jag bergsäker på efter kvällens uppträdande. Vilken artist!

fre okt. 27, 10:08:00 em  
Blogger Aronson sa...

Jo, Camilla, Johan ligger nog också löst till. Men han är ju så söt, så jag vill ju så gärna att han ska få vara kvar. Men egentligen räcker han inte riktigt till...

Jerry: Linda? Glöm det. Hon är för bra.

fre okt. 27, 10:24:00 em  
Blogger Oswald sa...

Jag tror också Linda ligger illa till.
Linda, Johan eller Cissi är mitt tips.

Men så S J U K T dålig den här säsongen är. Vad har hänt?
Hur kunde de inte hitta en enda i klass med Agnes, Sebastian, Darin, Daniel, Lorén, eller Sibel...ja till och med Måns eller Ola - och då ska gudarna veta att jag inte var några av de personerna jag nämnde ovans största fan.

Men i år?? Det finns ju NADA.

fre okt. 27, 10:32:00 em  
Blogger Oswald sa...

...och så ett stort "Vad Var Det Jag Sa?" från Sibirien...

fre okt. 27, 10:56:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Det är väl inte meningen att man ska förstå?!?! Linda var ju en av dom som kunde sjunga bäst, eller? och kvällens framträdande var ju så bra. Och hon är charmig och sök, vad har jag missat???

fre okt. 27, 11:01:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Vad skall jag glömma för något, Aronson? (;-)

Linda har inte någon publik och dessutom var låtvalet inget vidare. Därför åkte hon ut. Hon sjunger bra och så, men det räcker inte.

Titta på de andra idolerna. De har sin "publik" s a s... nästa vecka så åker antingen Cissi eller Johan ut om de inte överraskar rejält...

fre okt. 27, 11:05:00 em  
Blogger Maria sa...

hur kunde hon åka.. jag förstår inte, vill inte förstå

lör okt. 28, 12:02:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida