24 oktober 2006

Man får skämta om allt. Men inte alltid.

Jag är ingen människa som har idoler. Men hade jag haft det hade the Ark definitivt tillhört den skaran. Och då framför allt Ola Salo, som är en av våra absolut bästa sångare. Och låtskrivare. Och textförfattare.

Men nu verkar han ha gjort bort sig. På en tillställning på Sveriges ambassad i Washington har han skojat om 11 september. Det tycker jag absolut att man får göra. Men det här verkar mest ha varit plumpt. Fast han har tydligen också bett om ursäkt, och USA anser saken därmed vara utagerad. Oj, oj. Det hade kunnat bli diplomatiska problem direkt för Reinfeldt, Bildt och de andra i regeringen att klara ut...

Hmm, jag upptäckte precis att artikeln i DN var bättre. Surprise, surprise...

2 kommentarer:

Blogger Gunilla sa...

Hej Aronson,

Du har säkert rätt i att DN:s text var bättre, men min artikel innehåller i alla fall egna intervjuer med både Ola Salo och ambassadör Gunnar Lund... Alltid något!

Gunilla Kinn

ons okt. 25, 12:59:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Fast kanske inte tillräckligt, Gunilla?!

Problemet med Aftonbladets (och Expressens) texter är ju tyvärr att de alltid tydligen måste vara moraliserande, förenklade eller publikfriande...

ons okt. 25, 09:38:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida