25 oktober 2006

Som hand i handske

Fan och jävlar och helvete vad det är kallt ute i dag. Jag trodde jag skulle frysa min söta lilla häck av mig när jag var ute på lunchen.

Så för att inte frysa så mycket i kväll tänkte jag på lunchen gå och köpa nya handskar (vilket behövs ändå) och en halsduk (behövs också i vilket fall). Halsduk gick bra. Jag bestämde mig i princip redan i helgen vilken jag ville ha. Så det var bara att köpa den.

Men handskar var värre. Jag hade inte så mycket tid på mig, utan sprang in på NK för att kolla. Och visst fanns det snygga handskar. Problemet är, som det alltid är när jag behöver något för händerna, att jag har så små fingrar. Så urvalet är klart begränsat. Inget på NK allstå. Jag får leta vidare...

...och frysa i kväll.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Ja, visst är det kallt. Men underbart. Nystickade vantar har jag också men har inte haft vantpremiär ännu. Ikväll kanske.

ons okt. 25, 03:01:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida