19 augusti 2006

Italiensk afton

I gar var jag pa en italiensk restaurang. Den var helt okej. Fast personalen verkade lite stressad over att jag at ensam. Som om de aldrig varit med om det tidigare. Det vimlar ju alltid av servitorer och servitriser pa restaurangerna har och man har olika hela tiden, men alla som var framme hos mig verkade som sagt inte helt komfortabla. (jag utfar ifran att det var att jag var ensam, och inte mitt stiliga yttre som gjorde det)

Alla, ska jag saga, utom en. Han verkade cool. Och, tror jag, bog. Det enda med honom var att han forsokte blasa mig pa fem pund. Men nagon annan lyckades se hans misstag(?).

Jag at pizza som var valdigt god. Men let's face it: nu har jag visserligen aldrig varit i Italien, men om vi bortser fran det, sa maste jag saga att endast Sverige italienska pizzor har. =)

Efter middagen bar det ut i natten...

Och nu sitter jag har och kakar frukost. Det ar inte helt jattevarmt i dag, men jag ska ga och shoppa tankte jag, sa det spelar inte sa stor roll hurdant vadret ar.

Och nej, jag saknar inte Sverige, eller Stockholm, alls.

6 kommentarer:

Blogger Fredrik sa...

Sveriges oftast "jugoslaviska pizzor" har (ja jag vet att landet inte existerar längre).

I Italien existerar det två typer...dels den tunna tunna... och i min smak godast, och den man köper i bit från stora plåtar

lör aug. 19, 11:47:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Min italienska farmor och jag hade en dust när jag var liten och vi skulle köpa hem pizza i Rom. För henne var pizza sån man köper i bit från plåtar och inte den napoletanska typen som vi äter i Sverige.

"Det här är ingen pizza", skrek jag. "Ni kan inte göra riktig pizza i det här landet!" fortsatte jag med gråten i halsen, ty jag var liten och ville ha *pizza*... ;-)

Nästa resa får du prova pizza i Italien. :-)

lör aug. 19, 02:11:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Shoppa i London... *jäkligt avundsjuk* ;-)

lör aug. 19, 03:01:00 em  
Blogger Oswald sa...

Okej, i-probbe och jonaz hade redan precis skrivit det jag skulle säga om pizzan så då struntar jag i det...
...men det finns fantastiska italienska pizzor i London.
Du gick nog bara fel.

I vilket område bor du?
Och glöm inte dricka en stor London Pride åt mig.

lör aug. 19, 04:41:00 em  
Blogger Aronson sa...

Jag bor pa Tottenham court road, Oswald. Och jag fattade aldrig att London Pride ar en dryck. Vad for slags?

Jonaz och i-prob: ja ja ja jag vet. ;-)

Honken: na na na na naa na

lör aug. 19, 05:28:00 em  
Blogger Oswald sa...

Men hallå???
Menar du att du inte vet det?
Då blir det dagens hemläxa att lista ut.

lör aug. 19, 06:27:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida