17 augusti 2006

Ett besök hos doktorn

Jag var hos doktorn i dag - jag skulle ju få svar på proverna som togs i juni.

För det första: jag tycker det är helt okej att han inte känner igen mig, eller ens kommer ihåg mig. Jag har full förståelse för det. Jag skulle inte känt igen honom heller. Men allvarligt talat: kunde han inte läst igenom journalen INNAN han gick ut och hämtade mig. Han missförstod varför jag var där, var tvungen att läsa på mig medan jag satt mitt emot honom etc. Dåligt.

I vilket fall: jag vet nu att jag inte är allergisk mot gluten eller mjölkprodukter. Jag har inte magsår, och alla mina andra prover som togs förra gången är jättebra.

Så, vad är då problemet med magen? Han visste inte. Men jag ska få göra en coloskopi, det vill säga att han ska köra upp en kamera i röven och tittar i tarmarna. Jag har gjort det för några år sedan och det är ingen roligt upplevelse. Själva ingreppet i sig är inte så farligt, det går ganska bra. Problemet är dagen och natten innan när man ska "rensa magen". Jag hatar det, man får gå där med jättesår i häcken och bara skita och skita och skita. Blääääääh!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida