15 augusti 2006

Misslyckad filmkväll

Efter att ha varit på bio i dag, blev jag sugen på att fortsätta att kolla på film. Så jag gick och hyrde Frukost på Pluto, om Patrick, eller Patricia eller Kitten, som han föredrar att kalla sig, på Irland under 70-talets terrorhandlingar. Jag har för mig att jag läst en recension av den i någon blogg, men jag hittar den inte just nu. Och nej, Oswald, jag sökte på din sida, men där fanns inget...

Anyway, filmen var tämligen seg. Den var rolig i början, men segade ut alldeles för mycket! Jag har läst boken också, men den var bara obetydligt bätte (som jag minns det). Inget att rekommendera således. Såvida man inte gillar filmer om transvestiter. Och Cillian Murphy var perfekt i huvudrollen. Riktigt bra!

Jo, just det. Jag hyrde ju Jarhead också. Men den tittade jag inte ens klart på. Jag gillar ju inte krigsfilmer...

3 kommentarer:

Blogger Oswald sa...

Mr Catenacci skrev en recension på Pluto senast igår faktiskt!
Han älskade den.
Jag har den här och ska se den vid tillfälle.

Jarhead är ju en fantastisk film om hur meningslöst krig är (ingen film om man vill ha action, dock). Och Jake är ju med!
Skärpning!

ons aug. 16, 12:13:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Aha, Mr C var det. Sorry...

Att krig är meningslöst vet jag redan, och har också sett ett antal filmer om just det. Men den här var träigare än många andra. Trots Jake...

ons aug. 16, 12:16:00 fm  
Blogger vandrarvild sa...

ååååh, cillian murphy.......

ons aug. 16, 11:13:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida