14 augusti 2006

Utmaning

Jag har så nesligt blivit bloggutmanad av Honken. Så här är min lista:

1. En bok som har förändrat mitt liv
"Alkemisten” av Paulo Coelho.

2. En bok som jag läser mer än en gång
"Glamourpuss” av Christian McLaughlin.

3. En bok som jag skulle vilja ha med till en öde ö
Allt av Bret Easton Ellis.

4. En bok som fick mig att skratta
"En bön för Owen Meany” av John Irving.

5. En bok som fick mig att gråta
Det har inte hänt...

6. En bok som jag önskar hade skrivits
"Så stoppade vi växthuseffekten". Vem som skriver den är mindre viktigt...

7. En bok som inte borde ha skrivits
Alla böcker bör få skrivas. Fast man önskar ju att folk inte läste böcker typ Mein Kampf och Kommunistiska manifestet.

8. En bok jag just nu läser
Senaste boken jag läste var ”Processen” av Franz Kafka. Just nu läser jag senaste numret av Offside...

9. En bok jag tänker läsa
"Lunar Park” av Bret Easton Ellis. Samt de övriga 16 böcker som bara ligger i min bokhylla och väntar på att få bli lästa...

10. Skicka vidare till fem andra bloggare
Tja, det här är ju alltid den svåra biten. Framför allt när man kommer en bit in i utmaningen så att många redan blivit utmanade. Men jag väljer:
I-landsproblematik
Jonaz
Mr Wohoo!
Oswald
Vandrar Vild

2 kommentarer:

Blogger vandrarvild sa...

sorry, jag skrev den där listan nyligen i min blogg, men jag är mkt nöjd över utmaningen! :) tack!

tis aug. 15, 12:26:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Det är helt okej. Jag har förstått att det inte är många av de andra jag utmanat som kommer att göra den heller...

:-/

tis aug. 15, 12:39:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida