01 maj 2006

Hjärnaktiviteter

Shit asså. Jag gick och la mig ganska tidigt i kväll, med tanke på att jag ska jobba i morgon. Ingen kul tanke, jag vet, men väldigt realistisk. Men så: Popp! Hjärnan kom igång. Lite sent på dagen tycker jag själv, men den arbetar ju inte alltid som man själv vill. Och framför allt inte kontorstid.

Nu fick den helt plötsligt för sig att Aronson måste planera för en ommöblering. Bara sådär. Så nu har jag varit uppe i snart en timme med måttband i ena handen och penna i den andra. Kan man ställa sängen där? Och kanske teven där. Varför inte flytta garderoben dit? Eller soffan hit?

Det enda jag inte kan flytta är skrivbordet med datorn. Det är för jävligt. Internetsladden till datorn är väldigt kort. Jävligt kort, skulle man nästan kunna säga. Men enligt folket på UPC är förlängningssladd inte att tänka på. Kvaliteten på uppkopplingen blir tydligen lidande av det. Så skrivbordet med datorn får stå kvar. Trots att jag gärna flyttat det. Åtminstone lite...

Suck. Nu har jag mätt och mätt. Men inte blir jag klokare av det. Men förhoppningsvis har hjärnan fått sitt för i dag, så att jag äntligen ska kunna SOVA!

6 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Skaffa dig ett trådlöst nätverk...då kan du ha skrivbordet precis var du vill i lägenheten. Bra va!?

//Danne

tis maj 02, 08:41:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Okej...

1) Tro inte på vad internetoperatörers s.k. support säger. I 64,2% av fallen vet de inte riktigt vad de talar om.

2) Lyssna på mig. Alltid. Vad det än gäller. ;-)

Längden på sladden mellan antennuttaget och kabelmodemet kan kanske spela roll, men du behöver inte oroa dig för några nämnvärda prestandaförluster om du sätter en längre ethernetsladd mellan kabelmodemet och datorn.

Och hallå, det är liksom inga avstånd vi talar om!

Så kila ner till Clas Ohlsson och köp dig en diskret vit ethernetsladd i lagom längd, och flytta skrivbordet bäst du vill sen.

Den trådlösa routern kan du vänta med tills du skaffat dig en bärbar dator. En riktigt dator. Med frukt på... ;-)

tis maj 02, 10:01:00 fm  
Blogger Aronson sa...

64,2? Hur kom du fram till den siffran, Jonaz? ;-)

Och kan jag lita på dig mer än på UPC?

tis maj 02, 10:23:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Fredrik, som sitter bredvid mig på jobbet, menar att jag kan köpa förlängningssladd - men bara till mellan modemet och datorn. Mellan väggen och modemet bör jag ha den korta. Så kan modemet stå där det står, men datorn flyttas...

tis maj 02, 10:32:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Jag säger åter igen trådlöst, då slipper du alla fula sladdar som ligger och skräpar längs väggarna...Du måste ju tänka på det estetiska också...:-)

//Danne

tis maj 02, 10:37:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

*Fredrik* lyssnar du på minsann... Hrmpf!

tis maj 02, 10:47:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida