30 april 2006

Se på liljorna på marken...

Hur kommer det sig att det hänger en massa kläder i garderoben men att man ändå aldrig har något att sätta på sig? En av Guds små mysterier...

Jag ska till Patricia i kväll, och naturligtvis vill jag vara fin. Men tänk att det kan vara så svårt. Det är väl egentligen bara att slänga på sig något som värmer över rumpan - och som täcker magen, för den får man inte visa på Patricia längre... Men icke. Man ska göra sig fiiiin för pojkarna. För tänk, det sitter ju i kläderna huruvida jag når någon framgång i kväll, sexuellt eller på annat sätt. Eller...?

Usch, nu raljerar jag över mig själv. Det är klart man ska vara fin när man går ut bland folk. Men att det ska vara så svårt!

Jag hade faktiskt redan i går bestämt vad jag skulle ha på mig i kväll. Men eftersom jag inte haft de kläderna på mig på ett tag, provade jag dem för en stund sen. Och det gick bara inte. Så det var bara att börja om från ruta ett igen. Till slut hade jag tre alternativ. Jag var tvungen att ringa Jonaz, som också ska med i kväll, för ett smakråd. Han gick på det konventionella. Hmm. Vi får se...

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag vill att min protest noteras i protokollet! "Konventionell"... Ja vad ska jag säga, jag hade ju bara 3 förvalda alternativ ur din garderob att välja på.

"Konventionell" - är det tacken för att man agerar smakråd/sanningssägare/garderobsterapeut? ;-)

sön apr. 30, 05:08:00 em  
Blogger Aronson sa...

Sorry, men jag vet inte annars vad jag ska kalla det...!? ;-)

sön apr. 30, 05:18:00 em  
Blogger Rexxie sa...

Vad innebär konventionell då?

Säger ni konventionell till mig så kommer jag i mörk kostym med väst, vit skjorta och slips....

:-)

sön apr. 30, 10:47:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Och jag kommer i aftonklänning med mycket ryschrysch och volanger.

mån maj 01, 09:12:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida