29 april 2006

Bortgjord - i dubbel bemärkelse

Fan vad jag hatar att göra bort mig. Och då menar jag inte på ett dråpligt sätt, utan på andra sätt. I går när jag träffade en person kände jag mig otroligt spänd och nervös. Men även ofokuserad och "uttorkad" i hjärnan. Sånt där påverkar ju vad man säger, och jag sa ett par jävligt dumma saker. Inget elakt eller fult; det vara bara så jävla dumt och fånigt. Korkat.

Jag vet naturligtvis inte hur han uppfattade det, och jag vet att det inte betyder något om hundra år, och han kanske inte bryr sig ens i dag. Men själv kan jag gå och älta sånt där i oändlighet och in absurdum!

Jävla skit, det tar ju bara en massa onödig energi!

11 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Är det "A" som spökar igen... eller var det en ny dejt..?:-)

//Danne

lör apr. 29, 08:41:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Suck. Jag har aldrig haft någon dejt med A. Tyvärr...

lör apr. 29, 08:58:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

...men det var honom du träffade!?
//D

lör apr. 29, 09:02:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Jepp.

lör apr. 29, 09:21:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

..men vad var det du sa då?
//D

lör apr. 29, 10:07:00 fm  
Blogger Rexxie sa...

Aha, nu börjar det bli intressant igen...

:-)

lör apr. 29, 10:33:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Jamen tillåt dig att vara "mensch"* nån gång!

Det är ju helt naturligt att man säger "öhhhh" (typ) när man är trött och hjärnan känns helt toastad. (En del av oss andra säger "ööööh"-saker när vi är fräscha som sommardagg i hjärnan - så du har då inget att oroa dig för.) ;-)

Enough already!

Det är oftast bara en själv som fäster någon vikt vid "dumheterna" man sa - inte de som hörde på. Så varför ödsla energi på det?

Särskilt om det var A. Tänker du tillåta honom att bli ett svart hål för din energi?

---
När jag slår upp ordet Mensch מענטש så inser jag att det var kanske mer det västerbottniska "männisch"jag sökte efter. Men du vet vad jag menar; give yourself some slack!

lör apr. 29, 02:20:00 em  
Blogger Aronson sa...

Jo, jag vet Jonaz. Du har helt rätt; jag har alldeles för hårda krav på mig själv. Men det är inte så lätt att bryta...

lör apr. 29, 02:48:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Jo, jag vet...

Men gör som jag säger, inte som jag gör, så ska du se att det blir jättebra! ;-)

lör apr. 29, 03:09:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Varför fortsätter du dig styras av "A"...han gör dig ju bara ledsen och du vet att han aldrig kommer att bli din!?

Börja träna på något annat ställe och fortsätt ditt liv...det är vår nu och alla möjligheter ligger framför dig!!

//Danne

lör apr. 29, 03:29:00 em  
Blogger Kim da Costa sa...

Jo, sånt kan vara hemskt jobbigt. Man känner sig korkad. Även om man är rätt smart. Tvi.
Men glömd det och sluta älta. Det bästa är att bara bestämma sig för att inte bry sig.

lör apr. 29, 04:26:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida