28 april 2006

Att svettas eller inte

Jag har lärt mig något nytt i dag (också):

I min jakt på en ny deodorant har jag funderat över en sak: på vissa flaskor står det "anti perspirant" och på andra inte. Betyder det att de andra inte är anti perspiranta? Jag visste inte, så jag kollade bland vänner och kollegor (en av varje). Båda kvinnor. Kvinnor ska ju veta sånt där, trodde jag. Ingen visste, min kompis trodde att alla var anti perspiranta, min kollega hade aldrig ens funderat över det. Hon såg nästan ut som att hon inte förstod frågan...

Så i dag bestämde jag mig för att fråga på Åhléns. Första bästa expedit visade sig vara en sur och grinig äldre dam. Hon sa, i en nästan hånfull ton, att det bara är deodoranterna som anges vara anti perspiranta som också är det. Sen visade hon mig en "anti perspirant-flaska" och sa att det där var den enda de hade. Fel, tänkte jag, för jag har sett fler. Men jag sa inget; hon inbjöd inte till det.

Men nu vet jag.

5 kommentarer:

Blogger Kim da Costa sa...

Apropå min deo + parfym så sa jag lite fel. Den heter så mycket som Allure Chanel Homme. Nosa på den och dröm om mig.

fre apr. 28, 08:01:00 em  
Blogger Aronson sa...

...men är den anti perspirant?

Men jag lovar. Jag ska nosa lite både här och där... =D

fre apr. 28, 08:39:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Ååhhh... var det den där kärringen med det stripiga grå håret som du råkade ut för på Åhléns? Hon är hemsk!!!

fre apr. 28, 09:23:00 em  
Blogger Kim da Costa sa...

Marry me.

lör apr. 29, 04:10:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Too much information for comfort...

Se det som ett tvåfrontskrig - ett mot svettkänsla/svettlukt, och ett för att lukta så där spännande, intressant och exklusivt (läs: dyrt). ;-)

Parfym ska parfymera, antiperspiranter antiperspirera. Typ...

I vardagligt tal säger man väl deo när man menar antiperspirant. Och deodoranter/antiperspiranter innehåller ju ofta parfymering.

Det bästa tycker jag nog är oparfymerade deo/antipersp kombinerat med den där golukten ("golukt" är västerbottniska för parfym...) som man valt ut för att den passar både ens hudkemi och fantastiska personlighet.

Ska det inte finnas nån "kristalldeo" som ska vara väldigt bra? Och oparfymerad.

Undrar jonaz som har AXE under armarna och L'Eau par Kenzo Pour Homme på halsen, men inte märker nån AXE-effekt inte... ;-)

lör apr. 29, 02:35:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida