28 april 2006

Färg à la Grive?

Vodafone i Sverige har sålts och är numera Telenor. Allt enligt stora reklamskyltar på stan och annonser i tidningar. Det kan jag förstå. Enligt reklamen blir rött nu blått. Det kan jag också förstå; de olika företagen har olika loggor - och färger, och det är naturligt att man byter. Men enligt en annons i tidningen QX blir rött nu bögblått.

Bögblått? Vad är det? Det måste jag ha missat. Är det en färg som alla bögar har? Som vi tycker om? Som vi... ja, vad då? Ska jag känna mig kränkt? Eller är det något som bara jag inte har fattat...?

Och finns det, förresten, en motsvarighet för flator? Flatsvart, kanske? Och heterosexuella män? Och...? Ja, hela färgskalan kanske är involverad här.

Själv gillar jag transgult. Och heterosexgrönt. Hmm. Eller var det tvärtom...?

5 kommentarer:

Blogger Oswald sa...

Fattade verkligen inte det där heller...
Var Vodaphone alltså heterorött innan?
Fattar nada.

fre apr. 28, 08:45:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

De fördummar oss helt enkelt och tror vi ska vara smickrade över att de uppmärksammar oss överhuvudtaget. Bögblått är inget för mig, dock. Jag föredrar bilila och asexuellgrönt. Det, mina vänner, är riktigt sexiga kulörer!

fre apr. 28, 10:04:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Jag har mätt upp Telenors "bögblå" till Ec 0070, vilket ju alla förstår är helt uppåt väggarna.

Gamla Vådafån-rött, som är typ Ec XX00 (eller möjligtvis Ec XX10) ligger ju bra mycket närmare den officiella bögfärgen vilket vi ju alla vet är: Pantone 212 (som ju dock blir så trist och alldeles... hetero... i sin fyrfärgskonvertering CMYK 0.72.6.0).

Min mobiloperatör är bara vanlig corporate ljusblå, men så använder jag ju bara mobilen till att skicka snuskiga sms och använda vibratorsignalen...

;-)

PS. Felia borde ju ligga ganska bra till i bögfärgstävlingen...

fre apr. 28, 11:29:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

På tal om Telenors logga - de är ganska nöjda med den organiska formen på symbolen, men har de tänkt på hur ORGANisk den är egentligen... ;-)

Och är den inte lite inspirerad av den här mackapären - Aneros, the hands-free, patended, anal sphincter assisted prostate stimulator that allows a man to achieve electrifying, often unsurpassed orgasms (also known as "Super-Os").

Såja, rusa inte dit allihopa nu på en gång - deras servrar pallar inte trycket!

;-)

fre apr. 28, 11:33:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Snälla Jonaz, vem farao tror du ska förstå all den grekiska du rapar ur dig...?

;-)

fre apr. 28, 01:59:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida