01 maj 2006

Puckon i farten

Några ungdomar, tillhörande Reclaim the city, och som vill gud-vet-vad har återigen gjort bort sig. Tydligen har de gått bärsärk i Stockholms city och krossat en massa skyltfönster, allt enligt DN. Enligt samma tidning har 140(!) personer gripits, för vad är lite oklart. Men fem personer har i vart fall gripits för bland annat skadegörelse och våld mot tjänsteman.

Personerna, som är flera hundra till antalet, hade inget tillstånd att demonstrera. Själva menar de sig tydligen inte behöva det, eftersom de säger sig ha en fest.

Kul fest...

Men jag såg några av dem. De samlades tydligen vid Odenplan, och när jag åkte förbi där med tunnelbanan tidigare i dag, reagerade jag faktiskt över att så många ungdomar klev av just där. Men jag tänkte att det säkert var någon slags demonstration på gång. Att de var reclaimare är jag inte förvånad över; i min fördomsfullhet tyckte jag nog att de allihop såg ut som just såna. Ni vet, svartklädda eller palestinasjal.

Själv hade jag min NK-kostym... ;-)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida