30 augusti 2007

Magen inte frisk

Min mage har blivit sämre igen. Jag har bara jobbat tre dagar efter semestern, och redan är jag sämre. Klart jag tror att där finns ett samband.

Läkaren har ju konstaterat att jag har IBS, en sjukdom där tarmarna är irriterade. Han sa vidare att det inte är så mycket att göra åt, utan att jag i stället får försöka hitta vilken mat jag kan äta och hur jag bör leva för att det ska bli så bra som möjligt.

När jag berättade det för en kollega på lunchen i dag, berättade hon att när hon bodde i London för några år sedan hade en misstänkt IBS (det visade sig senare vara magsår, men det är en helt annan historia). Hon fick då medicin för IBS:en. Jag har inte fått någon medicin, tvärtom sa läkaren att det inte fanns något dylikt. Men tydligen finns det, men den har inte kommit till Sverige. Jäkla slöa svenska system!

Så i stället får jag gå här och lida. Och hoppas på att det blir bättre, att jag hittar "rätt mat", att jag hittar nytt jobb eller vad det nu kan vara.

Skit.

Etiketter:

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Ersta sjukhus hade ett försöksprojekt som jag tror gällde IBS och medicinering. Kolla om det fortfarande finns kvar. Och kanel.

tors aug. 30, 02:37:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Som jag sagt tolv miljarder gånger; vården är ett skämt.
Håller tummarna för dig och din mage, kamrat.

tors aug. 30, 07:48:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Jag är i samma sits som du, med IBS. Hittar ingenting som fungerar för mig :( Har du något tips som brukar funka för dig? //Lina

tis sep. 11, 09:09:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida