19 juli 2007

Kärleken till Harry Potter

På lördag, den 21 juli 2007, släpps Harry Potter and the Deathly Hallows, den sjunde och, enligt uppgift från författaren J K Rowling, den sista boken om Harry Potter (den finns tydligen redan ute på nätet).

På svenska kommer boken att heta Harry Potter och Dödsrelikerna. Den släpps dock först den 21 november i år.

Och uppmärksamheten och uppståndelsen är enorm. Framför allt, skulle jag gissa, eftersom författarinnan hintat om att två av bokens huvudfigurer kommer att dö. Blir det Harry själv? Lord Voldemort? Hermione? Någon annan? Tja, ingen vet.

__________

Öppen vädjan till media; tidningar, radio och teve:

Snälla, nu när den sista boken om Harry Potter släpps: avslöja inga detaljer för oss som ännu inte läst den. Låt oss inte via rubriker och annat få veta vad som händer; vem som dör, hur striderna blir, vad som händer dem som är kvar etc. Vi vill inte veta. Vi vill själva läsa. Och de som VILL veta, kan faktiskt få reda på det ändå.

/Aronson, Potter-älskare

_ _ _

Open request to media; newspapers, radio and television:

Please, now when the last book about Harry Potter is released: do not reveal any details fos us who hasn't read it. Don't let us know what happens; who will die, how are the battles, what happens to the people left etc. We don't want to know. We want to read for ourselves. And the people who WANTS to know, can actually find out for themselves.

/Aronson, I love Harry

Etiketter: , , ,

6 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Knäppgök!
Hahaha.
Jag vet inget om Potter så jag ska inget avslöja.

tors juli 19, 11:46:00 fm  
Blogger Oswald sa...

Ja, vi vill slippa se T-shirtar med "Dumbledore dör på sidan 754" på stan den här gången!
Grrrrrrrrrrr
I alla fall tills efter helgen när vi sträckläst ut boken! :)

/Sjukt förväntansfull Oswald som kommer gå bezerk om inte Bokhörnan i Karlskrona tar in den på lördag så jag kan få ett ex.

tors juli 19, 06:34:00 em  
Blogger Oswald sa...

GAAAAAAAAAAH!
Håll dig borta från Alex Schulmans blogg.
Där läste jag precis om alla som dör och hur allt slutar - innan jag ens fattat vad jag läste.

Han KAN ha hittat på.
Men jag tror inte det.

tors juli 19, 08:20:00 em  
Blogger Aronson sa...

Kim:
Tack... ;-)

Oswald:
Men vad fan! Jävla idiot. Fast tror du ändå inte han hittar på? Så elak kan han väl inte vara?

Å andra sidan kommer jag ihåg någon som i min blogg berättade vad Sam Seaborn skulle göra för den nye presidenten. Men jag vet, inte alls samma dignitet... ;-)

För övrigt läser jag inte Schulmans blogg...

tors juli 19, 09:08:00 em  
Blogger Oswald sa...

Nope, jag tror absolut inte han hittar på. Tyvärr.
Han skulle inte känna till de karaktärerna han radade upp i det inlägget...det var liksom för...insatt.
Detaljerna stämde för bra. :(

..å när du börjar läsa Schulman (oktober 2009? :P *hahaha*) så kommer du inse att han är en man som gör sådant...

tors juli 19, 10:55:00 em  
Blogger Aronson sa...

Som sagt: han är en jävla idiot. Och det finns en anledning till att jag inte läser honom... Ha ha.

fre juli 20, 12:34:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida