17 juli 2007

Ska vi byta...?

I dag har jag äntligen kontaktat min hyresvärd (nåja, jag sprang på henne på gården) och frågat om hon har en intern bostadskö jag kan ställa mig i. Frågan var inte alldeles given, eftersom hon bara äger det huset som jag bor i och jag vet att hon gillar att ge lägenheter till bostadsförmedlingen.

Hon berättade att hon inte hade någon egentlig kö, men att man kan få framställa önskemål. Så det gjorde jag. Jag vill ha en större lägenhet, sa jag. Hon ingav mig inga större förhoppningar, eftesom det var många i huset som ville ha nya lägenheter, men lovade ändå att ha mig i åtanke. Så nu kan jag inte göra annat än hoppas. Hoppas på en lägenhet i huset, eller att jag äntligen ska hitta någon som vill byta till sig min lägenhet på lägenhetsbyte.se...

Mina förhoppningar är dock inte alltför stora. Framför allt inte just nu, då jag ju är inne i en liten lågperiod...

Etiketter:

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Lycka till med den ev. nya lägenheten. Klart att hyresvärden fixar det!! :). Du flirtade väl med henne!!!;))

"Lyllos" dej som bara kan åka iväg så där till en stad och "bara vara"
jag blir så avis ;)

Hmm, hur gick det där med ljumsken? Se tidigare kommentar!

//Sarisen

tis juli 17, 07:11:00 em  
Blogger Aronson sa...

Sarisen:
Tack, inget att bli avis för. Du har säkert en massa roligt på andra sätt. Och nej, min värd bjuder inte in till att flirta med henne direkt...

Jag ska snart blogga om min ljumske. Men tack för tipsen.

tis juli 17, 07:45:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Kram.
Love & peace!!

//Sarisen

tis juli 17, 10:01:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Åh vad bra allt kommer bli! =) Man måste bara ta tag!

tis juli 17, 11:04:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida