20 juli 2007

Bilresan

Åh, vad kul det var att köra bil. Jag var helt salig. Och en BMW blev det också. Coolt, tyckte jag. Fast det var inte så coolt. Nu för tiden tycker jag komforten är ungfär densamma i alla nya bilar. Så man märker knappt om det är en Volvo, SAAB eller något annat man kör. Annat var det när jag precis tagit mitt körkort. Jag älskar ju att köra bil, och då försökte jag även köra så många olika bilar som möjligt, bara för att testa.

Men kul var det, som sagt. Och varmt. Jeeesus.

Och vilken skillnad på trafiken i Stockholm jämfört med övriga landet. I Stockholm, och de större städerna över huvud taget, kör man mer aggressivt: fortare och med mindre tanke på att följa lagreglerna. Stor skillnad.

Men nu är jag här. Ska snart gå ut och äta, men ville höra ifrån mig först. Och med tanke på hur mitt första möte med platsen jag är på var, känns det som att jag kommer att avslöja stället jag är på. Jag nästan spricker av att få dela med mig.

Kanske.

Etiketter: , ,

5 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Som sagt va` : avis! ;)

Du kan väl ge en liten ledtråd var du är?
Typ "På spåret"-ledtråd?

Må väl!!!

//Sarisen

fre juli 20, 08:46:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Komfort och körupplevelse är två åt helvete skilda saker, så det är en jädra skillnad på om det är en SAAB, Volvo, BMW eller Lexus man färdas i

fre juli 20, 08:48:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Det är skillnad på BrumBrum och BMWroom!

fre juli 20, 09:02:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Va? Vaddå?? Vad hette han - ditt "första möte med platsen"??? ;-)

fre juli 20, 09:04:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Ja då är du inte i Östersund i alla fall! Där pratar alla om hur bra alla kör i Stockholm och vilket fint trafiksinne man har där i hufvudstaden.

fre juli 20, 10:47:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida