20 juli 2007

Mer än jag ville veta

Jag håller just nu på och läser Harry Potter och halvblodsprinsen, den sjätte boken i serien om trollkarlen Potter. Nej, jag har inte kommit längre, men det räcker för mig.

Men apropå att jag inte vill att media ska avslöja något om vad som händer i sjunde boken: det är farligt att titta på teve. I morse hade de i Gomorron Sverige en diskussion om Harry Potter and the Deathly Hallows, som ju kommer ut i natt. Rolig diskussion. I vilket fall "råkade" en av gästerna där avslöja sådant som händer i bok sex, och som jag ännu inte läst. Inte hennes fel, hon utgick väl ifrån att alla läst den. Men så är ju inte fallet. Så jag vet nu två som blir ihop och en som dör. Jävla skit.

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Blogger Oswald sa...

Fast GULP - då avslöjade ju jag allt om Dumbeldore för dig i mitt inlägg igår!
Sorry.
Men TVÅ ÅR måste väl ändå räknas som preskriptionstid på bokhemligheter??

lör juli 21, 12:22:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Ingen fara, Oswald. Jag trodde det var ett exempel på ur det skulle kunna se ut efter den sjunde boken. Det kan vara bra att misförstå varandra ibland... ;-)

lör juli 21, 09:04:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida