12 maj 2007

Från i går till i kväll

Nej, jag var inte full i går. Däremot kände jag mig påverkad av de fyra öl jag drack under kvällens lopp (från klockan fem och framåt...).

Jag var och kollade på Tribadernas natt av P O Enquist på Berns i går, med bland andra Nicolaj Patrik Bergner* i en av huvudrollerna. Jag var där med Tennis, Lina och en kompis till Lina. Och jag tyckte pjäsen var riktigt bra. Det var vissa saker med regin jag inte förstod mig på, men i stort sett var den bra. Främst var texten bra, men jag gillade skådespelarna också.

Innan föreställningen var vi ute och käkade, och efteråt gick vi till Torget för en öl eller två.

En väldigt trevligt kväll.

I dag blir det storstädning. Allt ska bli skinande rent! Utom möjligen fönstrena, får se om jag orkar ta dem. För i kväll är det ju la grande finale - Eurovision Song Contest 2007. Och Lina och Kärran kommer hit. Och möjligen någon mer?! Men det ska bli kul. Riktigt kul. Ska försöka lyssna igenom låtarna medan jag städar i dag...


*Nej, man tänkte faktiskt inte på honom som Nicolaj. Han är en tillräckligt bra skådespelare för det...

Etiketter: , , , , ,

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Åh jag skulle också vilja storstäda.

Nej...

Jag skulle *behöva* storstäda.

Nej...

Jag skulle behöva *sanera*.

Men det lär inte hända. Idag heller.

På kontoret. Utjagad av städdag i föreningen. Rent ekonomiskt lönar det sig att arbeta och betala "straffavgift". Så krass är jag. (Förutom den lilla detaljen att jag behöver arbeta oavsett om det är städdag eller inte i föreningen...)

Lycka till med putsandet!

lör maj 12, 09:34:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

By the way, en idé jag snubblade över: fotografera "mementos" och spara bilderna, istället för grejjerna.

Funkar inte för alla minnessaker, men för en del. Och funkar inte för alla människor (speciellt såna som är duktiga på att slänga in the first place... I'm not...)

lör maj 12, 11:12:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Efter att ha flyttat 573 gånger blev "slänga" ett nyckelord för mig. Jag har nästan slängt för mycket känns det som ibland. Men det är så skönt att bli av med gammal skit. Så flytta är ofta en väldigt bra sak... =)

...och för att ta bilder behövs en kamera. En bra sån.

lör maj 12, 11:34:00 fm  
Blogger Kim da Costa sa...

Fönstren ja... Nu ger du mig ångest.

lör maj 12, 12:30:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida