10 maj 2007

ESC 2007 Semifinalen V

Norge - Tango, tango med Petr... eeeh, nej just det. Så var det ju inte. En sämre kopia dock....

Malta - gräslig klänning. Och för mycket plastiga muskler. Låten fick en trea av mig. Den står jag fast vid.

Andorra - den fick en fyra av mig i lördags. Jag är mer tveksam nu. Låten hade antagligen varit bättre om de sjungit på engelska.

Ungern - en otrolig röst. Och en fräsch låt, trots att den känns amerikansk. En favorit, tror jag bestämt.

Estland - men varför vindmaskinen? Och hade hon ingen frisör som kunde hjälpa henne? Utslätad låt. Inte en chans.

Belgien - i lördags fick den här låten en fyra. Vad tänkte jag på? En dålig, säger dålig, Mika goes Michael Jackson-kopia.

Slovenien - alltså, jag måste blivit trött vid den här tiden i lördags, för även den här låten fick en fyra. Som sagt, en bra röst gör ingen bra låt. Inte dålig, men nej, inte tillräckligt bra

Turkiet - men vad har han på sig? Och slipper jag se honom? Annars ganska bra: en fyra.

Men snälla, ta bort Kristian Luuk från finalen!

Österrike - en låt till förmån för aids-offer. Sånt faller alltid Aronson i smaken. Och Vivien Westwood-kläder? Coolt. Dessutom en riktigt bra låt!

Lettland - coolt. Sex pojkar som försöker leka Il Divo. Det funkar ganska bra. Fast inte här... Men sång på italienska är bara sååå vackert. Men jag undrar fan om det inte kan gå hem i stugorna...

Slutligen: scenografin, scenen och ljusshowen är fantastiska!

Dessa går vidare: Vitryssland, Island, Nederländerna, Danmark, Serbien, Makedonien, Andorra, Ungern, Turkiet och Österrike.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida