10 maj 2007

ESC 2007 Semifinalen !V

Nederländerna - Vacker låt, men fel artist. Skulle eventuellt kunna, men nej. Konkurrensen är antagligen för stor. Viss chans, dock.

Albanien - det spelar ingen roll hur bra man sjunger: en dålig låt är en dålig låt är en dålig låt.

Danmark - lite falskt. Nåja, mycket falskt. Men fantastiskt! Det här tilltalar mig. Mycket. Och vacker falsettsång i slutet. Mmmm...

Kroatien - jag var tvungen att springa på toaletten, så jag hann inte se så mycket. Men jag hörde: en helt intetsägande låt.

Polen - fick en fyra av mig i lördags. Varför förstår jag inte. Det här var alldeles för tråkigt. Och har man inte hört den förr? I en... hmmm... något bättre version...?!

Serbien - en otrolig röst. En fantastisk låt. Nån som vet vad hon sjunger om?

Tjeckien - den enda låt som fick en etta av mig i lördags. Ingenting har hänt som förändrat det betyget, kan jag lugnt konstatera. Dåligt!

Portugal - jag gillar inte så korta kjolar. Hade hennes klänning varit typ fem centimeter längre hade den varit skitsnygg. Tja. Det var väl det bästa jag kunde säga om den här låten...

Makedonien - nånstans gillar jag den här låten. Fast inte tillräckligt. Fast kanske ändå. Jo, förresten. Jag sätter upp den på listan över mina favoriter.

Stay tuned...

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida