31 mars 2007

Lite gudsord på morgonkvisten

I morse flög plötsligt ett bibelcitat in i mitt huvud. Var det kom ifrån eller vart det skulle har jag ingen aning om. Det bara kom. Och fastnade. Och jag blev inte av med det.

Men eftersom jag inte kunde hela citatet kände jag att jag ville slå upp det. Så jag googlade på de ord jag kunde. Och jag vet, jag borde verkligen inte bli förvånad, men jag hittade hela Bibeln på nätet. Med sökfunktioner och allt!

Coolt! Vad man än tycker om Bibeln, är den alltid en källa att ösa ur vad gäller citat för roliga, vackra eller andra tillfällen.

Bibelcitatet som flög in i mitt huvud? Matt. 25:35...

Etiketter: ,

5 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Skönt att det verkar vara bättre i magen. :-)

Och folket sade A men(ue)

lör mars 31, 11:03:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Själv har jag kommit på mig att tänka på gud efter sex... Go figure!

lör mars 31, 11:05:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Menar A att A inte har en B i hemmet. A bör skyndsamt bege sig till adlibris.se o beställa sig en B.

(Om man googlar på mitt namn får man upp en bibelutgåva, how 'bout that... )

lör mars 31, 11:09:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Ojoj, bäst att bemöte omedelbart. Innan det kommer 1000 fler kommentarer från hr Jonaz.

Ja, magen är bättre. Inte bra, men bättre. Tack.

Att du tänker på Gud efter sex tycker jag inte är något konstigt. Det betyder ju att det var gudomligt bra, eller att du åkallar Honom för lite styrka att lämna sängen. Ha ha.

Klart jag har en bibel. Jag har två till och med. Men hur ska jag kunna hitta i dem när jag bara visste en del av citatet? Och inte ens var säker på om det var Nya Testamentet...?!

lör mars 31, 11:16:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Ah, tänkt int på dä!

lör mars 31, 12:57:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida