11 februari 2007

Oro skapar insomnia

Jag kan inte sova! Jag känner mig nästan inte trött alls, utan snarare nästan pigg. Om det inte vore för min hals. Nej, den gör inte ont, men den bränner som fan. Den är röd och lite svullen, vad jag kan se. Och så tror jag att jag har en lätt feber.

Men det är inget skäl för att inte kunna somna.

Fast den här gången vet jag varför jag inte kan sova: jag är orolig. Orolig för att jag inte ska kunna gå till jobbet på måndag. För det måste jag ju. Annars måste jag ha läkarintyg. Och vilken läkare vill sjukskriva någon för att en lätt feber och bränna i halsen?

Men även om det inte vore för det där läkarintyget måste jag gå till jobbet. Jag har varit borta nästan en vecka, och jag känner hur allting lagts på hög. Dessutom har jag en del nya saker att ta hand om: om allt gått som planerat är jag nu vald till ordförande för SACO på jobbet. Så det finns som sagt en del att ta itu med...

Etiketter: ,

3 kommentarer:

Blogger Kim da Costa sa...

Men nu sover du som en jättebebis. Jag slavar. Du sover. Imorgon slavar du. Jag sover.

sön feb. 11, 09:42:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Orättvist, vad?


;-)

sön feb. 11, 10:11:00 fm  
Blogger Kim da Costa sa...

Hoppas jag sover sked.

sön feb. 11, 10:38:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida