09 februari 2007

Ny bibbla

Stadsbiblioteteket i Stockholm ska byggas om, och arkitekterna har fått komma in med förslag till hur det nya biblioteket ska se ut. Man hade väntat sig 500 bidrag, men fick 6 000. De inkomna bidragen har nu reducerats till sex. Vilket förslag som "vinner" vet vi inte förrän i slutet av året.







Här bredvid ser ni två av förslagen, nämligen mina favoritförslag - utan att veta något om dem. Enligt dn.se kan man se bidragen "live" i bland annat biblioteket och Kulturhuset, så jag tänkte gå och kolla. Jag får väl återkomma efter det ifall jag ändrat mig...

Etiketter: ,

4 kommentarer:

Blogger Kim da Costa sa...

Den översta ser galet härlig ut så jag röstar på den. Fler galet härliga saker i världen, tack!

fre feb. 09, 09:45:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Åh jag som hade tänkt att gå och se den stora utställningen med alla galna förslag på gamla Klara postterminal, men ni är det visst för sent. Får försöka komma iväg och titta på finalisterna istället då.

Nån som vill följa med?

(Jag såg minsann Aronson som "Bloggat om artikeln" i dn.se:s trackbacklistning. Fame!)

fre feb. 09, 02:29:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Hade fasliga problem med word verification, inget godkändes fast jag skrev rätt. Testade att trycka på "handikapp-knappen" (jag *är* ju handikappad...).

Har ni hört hur det låter? Otäckt!

fre feb. 09, 02:30:00 em  
Blogger Aronson sa...

Aha. Tydligen är det så att jag som mig själv inte behöver ordverifikation. Det behövde jag med den gamla bloggen.

Moderniteter! Skönt...

=)

fre feb. 09, 03:51:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida