08 februari 2007

Att länka och länka och länka och...

Kolla här vad jag hittade hos Beta Alfa. DN:s nätupplaga länkar till bloggar som länkar till dem. Om jag i ett blogginlägg alltså länkar till en artikel på dn.se så länkar de tillbaka. Jättesmart! Och en så kallad win-win situation. Jag som bloggare vinner på det eftersom det ger större möjligheter för andra att hitta till min blogg. Och DN vinner på det eftersom det gör det mer attraktivt för mig som bloggare att länka till dem. Och då ökar chansen att de får fler läsare.

Det där såg jag i går, men orkade inte blogga om det då.

När jag skulle blogga om det i dag hittade jag det här. Det visar sig nämligen att även Svenskans nätupplaga gör samma sak.

Båda tidningarna gör det fortfarande i ganska liten skala. Men man kan ju hoppas på att det byggs ut.

För det är verkligen väldigt smart. Me like...

Etiketter:

6 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Me like... attention. ;-)

Det kan nog, så måningom, bli lite mycket tillbakalänkar för en stor tidning och de behöver nog nåt sätt att analysera vad tillbakalänken är - ibland är det ju *bara* en länk, utan tänk.

De flesta bloggmotorer har ju stöd för trackbacks/pingbacks, eller som blogger kallar det; backlinks. Aktiveras under Settings i kontrollpanelen på Blogger.

Sen när man skriver ett inlägg kan man på inläggsbasis bestämma ifall man vill att inlägget ska tillbakalänkas eller inte.

Tjillivipp!

tors feb. 08, 01:29:00 em  
Blogger Aronson sa...

Det där förstod jag inte. Har inte förstått det tidigare, och förstod det inte nu...
:-/

tors feb. 08, 01:42:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Du kan slå på "Backlinks" på inställningspanelen för din blog på Blogger, under Settings.

Så syns det i din blog när andra (som tillåter sina bloggar att pinga) bloggar om ett av dina inlägg.

Capish?

tors feb. 08, 02:07:00 em  
Blogger Aronson sa...

Nu fattar jag...

Tack!

=)

tors feb. 08, 02:11:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Mycket snor i hjärnan idag? ;-)

Så bra! Då ska jag se till att länka flitigt till inlägg hos dig, vill ju gärna dela med mig av min gigantiska trogna läsarskara... *host*

;-)

tors feb. 08, 02:32:00 em  
Blogger Aronson sa...

Ha ha. Mycket kan ju alltid bli mer...

;-)

tors feb. 08, 03:41:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida