22 februari 2007

Arv eller miljö?

Den här har jag saxat från tjuvlyssnat.se. Visst är den söt?

”Han har nämligen slutat att leka kurragömma i garderoben”
Ica, Gävle

En tjej ~25 går in på Ica och har sitt barn, iklädd en rosa mössa, i en sittvagn. En äldre dam kommer fram och lutar sig mot barnet.
Damen: Nämen gud, vilken söt liten flicka!
Tjejen: Tack, men det är en pojke.
Damen (tittar upp och fnyser lite): Men varför har han då en rosa mössa?
Tjejen (svarar trött): För att han är bög.

Etiketter: ,

6 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Åh! Det där måste jag ta med mej till genusmötet jag snaaart ska på =)

tors feb. 22, 09:40:00 fm  
Blogger Kim da Costa sa...

Å, I love! I love mammor like that. Som en väninna till mig som vägrade avslöja barnets kön innan det var fött för att undvika alla rosa alt. ljusblå presenter.
Respect! (Eller vad det nu är man säger.)

Jag hade bara tössaker när jag var liten. Och jag blev ju fabulös.

tors feb. 22, 11:38:00 fm  
Blogger Aronson sa...

...och bög, Kimman.

tors feb. 22, 11:41:00 fm  
Blogger Kim da Costa sa...

En fabulös bög :)

tors feb. 22, 05:02:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Superbra svarat!

tors feb. 22, 09:26:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Hahah...fan vad bra svar, vi har både en flicka och en pojke, här hemma springer killen runt i tjejans kjol och mina hårspännen och känner sig hur fin som helst och är hur söt som helst.
Vissa av våra vänner förfärar sig över att vi låter honom "klä ut" sig så...vaddå precis som han skulle förstå att samhället gör skillnader, han tycker det är fint...basta.

fre feb. 23, 12:46:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida