18 december 2006

Skitiga säten

På väg hem från jobbet i dag utspelade sig ett riktigt litet drama på tunnelbanan. Så här, ungefär:

När jag kom in i tunnelbanevagnen på t-centralen såg jag en ung kille som satt med skorna uppe på sätet mitt emot. Jag såg också en äldre kvinna som satt snett mitt emot honom och glodde surt på honom. Jag funderade på om jag skulle säga till killen att ta ner fötterna (det retar mig enormt med folk som skitar ner sätena), men just då gjorde han det ändå. Men han lämnade stora skitiga spår efter sig på sätet.

En ung kvinna som kom in efter mig tänke sätta sig där, men den äldre (sura) kvinnan hejdade henne och pekade på det skitiga, så den unga kvinnan gick längre bort i vagnen.

Någon tunnelbanestation senare kom det in en annan ung kvinna. Hon gick rakt fram till det smutsiga sätet och satte sig. Antagligen orkade den äldre (sura) kvinnan inte säga till ännu en person.

Jag såg inte den äldre (sura) kvinnan, men jag råkade slänga en blick på den unge killen. Han satt då och tittade på den äldre (sura) kvinnan - och hånlog. Jävla nisse!

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

skorna på sätet mitt emot gör mig också vansinnigt irriterad. Folk har inget hyfs!

mån dec. 18, 08:16:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida