07 november 2006

Modevärlden i fokus - igen

Första avsnittet av Ugly Betty sändes på Kanal 5 i kväll. Och återigen vet jag inte riktigt vad jag ska tycka. Det känns lite märkligt att den börjar precis när jag sett Djävulen bär Prada. Man kan ju undra om den ena är en spin off på den andra. Eller tvärtom. Eller inte alls. Men upplägget är ju väldigt lika: en ung kvinna som vill slå sig fram i medievärlden. Hon är inte ett dugg intresserad av mode, men hamnar ändå på ett modemagasin. I början går det inte så bra, men så helt plötsligt går det jättebra. Så får vi väl se hur det fortsätter i tv-serien. Hur filmen slutade vet vi ju...

Och den där sidostoryn med kvinnan som vill ta över tidningen känns konstig. Vi får väl se hur den utvecklar sig också...

Men varför måste karaktärerna i amerikanska tv-serier vara så otroligt klyschiga? Och svartvita...?!

Och vad då "Ugly" Betty? Så ful var hon väl inte? Jag tycker hon var söt. Då var ju hennes korkade syster fulare.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Det blir bättre! Jag lovar.

tis nov. 07, 09:48:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida