07 november 2006

Bliv vid din läst

Jag har i och för sig länge misstänkt det, men i dag fick jag bevis på det. Svart på vitt: det finns folk med "vanliga" mp3-spelare som byter ut sina hörlurar mot iPod-hörlurar. Allt, utgår jag ifrån, för att se häftigare och coolare ut. Själv tycker jag mest att det är smaklöst.

Det var en [ung] tjej på tunnelbanan i morse som gjort just så. Och nej, självklart vet jag inte just hennes bevekelsegrunder. Men hon hade en jättejätteful spelare, typ Sony eller nåt, och så hade hon satt dit iPods snygga vita hörlurar. Det störde mitt estetiska öga enormt!

Har man inte vett att köpa en iPod från början, får man väl stå sitt kast. Och inte låtsas...

6 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Så oerhört fräckt! ;-)

tis nov. 07, 10:38:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Men de vita hörlurarna (vad det nu skulle vara för coolt med det, mest opraktiskt tycker jag) har ju blivit standard för en rad andra märken. Jag sålde min iPod eftersom ljudet var så sugigt och köpte en billig, rätt ful variant med vita lurar men fantastiskt ljud.
Snarare är det väl så att eftersom så många har iPod med vita lurar är det hippaste att ha såna där 80-talslurar.

tis nov. 07, 11:41:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Det är skillnad på vita lurar och vita lurar, Kim. iPod har särskild design på sina, som inga andra märken har. Så man ser skillnad på dem...

Och att det är hippare med 80-talslurar än iPodlurar får stå för dig...

=)

tis nov. 07, 11:56:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Hahaa, okej. För mig är vita lurar vita lurar, men okej.
Ja, 80-talslurarna kommer snart tillbaka och jag först med det senaste för en gångs skull..

tis nov. 07, 12:51:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Kim - var du först med det senaste? Eller sist med det förra? ;-)

tis nov. 07, 12:53:00 em  
Anonymous Anonym sa...

JonazmedZ - Jag är alltid sist med allt. Värdelös är jag. Men jag har bra mp3-spelare. Ful men bra.

tis nov. 07, 09:49:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida