03 november 2006

That's all

Vi slutade tidigt på jobbet i dag, eftersom det är Alla Helgons Dag i morgon. Så jag passade på att gå på bio. Djävulen bär Prada såg jag, på Saga.

Intressant tema, förutsägbar moral (väldigt amerikansk?!), dåligt manus och en väldigt bra Meryl Streep i huvudrollen. Så skulle jag enkelt kunna sammanfatta dessa 1,50 minuter i biomörkret. Inte värd att gå på bio för, men varför inte hyra på DVD när det kommer!?

Och även om Meryl Streep var bra i rollen som den bitchen Miranda Priestly så kan jag inte låta bli att tänka på Glenn Close. Hela filmen igenom, faktiskt. Jag vet inte om det beror på att Meryl Streep är lik henne i filmen, eller om jag tycker att Glenn Close skulle vara bättre i rollen. Eller en kombination...

Och, åhh, just det: snyggast i filmen: Simon Baker som Christian Thompson.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

A! Det var det som störde mig. Hon var väldigt lik Close. Och bitcheriet påminde om bitsch-Close i den där kostymfilmen, vad den nu hette.

lör nov. 04, 08:26:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Farliga förbindelser?

lör nov. 04, 09:15:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida