08 november 2006

Hjältarnas program

I kväll började Kustbevakarna på Kanal 5.

Jag har varit på förhandsvisning av The Guardian. Jag har gråtit en tår till en intervju med en ytbärgare i Aktuellt. Och jag är svag för hjältar. Så jag borde ju gilla Kustbevakarna. Men den typen av program är egentligen inte min grej. Det blir ofta så jäkla puttinuttigt och tillrättalagt och nästan lite för bra för att vara sant.

Trots det tyckte jag faktiskt att första programmet var ganska bra. Det var dåligt ljud och man förstod inte alltid vad som hänt, men i stort var det bra. Man sökte inte sensationer. Inget kändes "påhittat". Det var ingen onödig action. Utan lugnt, stilla och... värdigt, höll jag på att säga. Lite tråkigt att de dolde "offrens" ansikten, men det går kanske inte att göra på annat sätt...

Kommer jag att fortsätta titta? Tja, om jag är hemma och inte har något annat för mig, så kanske. Men som sagt, det är inte min typ av program...

...men jag är ju svag för hjältar. ;-)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida