11 oktober 2006

Kustbevakningen lockar

I november startar en ny serie på Kanal 5 som heter Kustbevakarna, och som handlar om just Sveriges kustbevakning. Som ett led i lanseringen av programmet har Kustbevakningen (och kanal 5?) sponstrat förhandsvisningen av filmen The Guardian.

Jag hade kommit över två gratisbiljetter och var där i går med Kärran.

Filmen handlar om en kustbevakare (en ytdykare) i USA som börjar bli till åren kommen (Kevin Costner) men som fortfarande är den bäste. Efter en olycka tar han en paus från dykandet och arbetar som lärare på en skola som utbildar nya ytdykare "the best of the best".

Filmen har tydliga syftningar till Top Gun. Nästan övertydligt emellanåt. Den är dessutom alldeles, alldeles för lång. Och väääääldigt amerikansk, vilket inte Aronson gillar. Men den har också sina fördelar. Den är skön avkoppling, är lite rolig emellanåt och bjuder på en del vackra bilder. Och så innehåller den Ashton Kustner. Kevin Costner har jag aldrig gett så mycket för, men han är inte så dålig i den här rollen. Framför allt har han mer än ett uttryck. Och sånt uppskattar jag ju.

Före och efter filmen stod några kustbevakare uppställda i foajén för att dela ut informationsmaterial samt svara på frågor. Och jag säger bara: vilka hunkar! Grrr...

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Och vilka frågor ville Hr Aronson ha besvarade av hunkarna i foajén...? ;-)

ons okt. 11, 04:12:00 em  
Blogger Aronson sa...

"Ska vi gå hem till dig, hem till mig, eller var och en hem till sitt?"?

ons okt. 11, 04:26:00 em  
Blogger Andreas sa...

Gud vad roligt. Då fick du ju träffa massor av kollegor till mig. ...och hade inte jag haft annat inbokat hade jag stått där och hälsat dig välkommen jag också :P

ons okt. 11, 10:41:00 em  
Blogger Aronson sa...

Du ser, vad du missade...

=)

Och jag ska inte fråga om serien är bra, för du är alldeles för partisk för att uttala dig... ;-)

tors okt. 12, 09:05:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida