09 oktober 2006

Flumeride

Jag tycker naturligtvis att det här är tråkigt, och hoppas förstås att hon snart ska bli frisk igen. Men jag kan faktiskt inte tycka synd om henne. Jag menar, hon är 33 år. Lite måste hon väl ha lärt känna sig själv? Hysteriska människor ska inte utsätta sig för mer än de klarar av. Jävla idiot.

Personligen vill jag säga att jag fullkomligt älskar Flumeride. Jag älskar över huvud taget allt som har med tivoli att göra. Jag skulle kunna gå på Liseberg hur länge som helst. Och åka allt. Om och om igen. Men den allra största passionen är just de här ekstockarna som forsar fram i den lilla rännan. Det är så kul. Och fullt av nostalgi...

Men jag är förvånad att inga olyckor har hänt förr. För det är säkert lätt hänt att vilja hoppa ur. Framför allt för att stajla för sina kompisar i fyllan och villan...

7 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag älskar också tivoli. Men eftersom jag har höjdskräck så skulle jag aldrig åka Fritt Fall t.ex. Jag åkte faktiskt uppskjutet en gång och då började jag lipa. Så jag vet mina begränsningar nu till skillnad från den stackars kvinnan i flume riden.

mån okt. 09, 10:28:00 fm  
Blogger Rexxie sa...

Men..... saknas det inte ett inlägg mellan "Slut på bensinen" och "Flumeride" ???

:-)

mån okt. 09, 10:33:00 fm  
Blogger Oswald sa...

Som en man med diagnostiserad panikångest kan jag meddela att det är ganska svårt att förutse var och när panikattackerna skall dyka upp OCH på vilket sätt dessa skall yttra sig.

Tror inte jag någonsin drabbats så allvarligt att jag varit beredd att hoppa ur en karusell i farten, men jag har förståelse för att det kan hända om man är riktigt dålig.

mån okt. 09, 11:32:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Så hemskt. Så förvånande för dem som kom i de efterföljande stockarna.
För övrigt har jag svårt för nöjesparker. Tycker inte om att skrika bland folk.

mån okt. 09, 11:49:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Flabban: jag har också höjdskräck, men det har aldrig hindrat mig från att åka fritt fall. Min rädsla ska inte få stoppa mig att göra roliga saker. Trots att jag är väldigt rädd.

Rexxie: det där förstod jag inte. Såvida du inte tänker på dikten jag la ut i går. Var lugn, den kommer. Jag ska bara göra om den, det blev fult.

Kimman: vad tycker du om att göra bland folk då?

mån okt. 09, 11:53:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Jag tänker inte tycka synd om henne. Jag är hemskt ledsen att hon blev allvarligt skadad men det är otroligt dumt att försöka stoppa en karusell. Det måste hon väl ha förstått att det inte skulle fungera?!

mån okt. 09, 12:26:00 em  
Blogger Rexxie sa...

Njae, jag bara såg i RSS-feeden att det fanns en tom rubrik och en första-rad som började med Mister Suck...

mån okt. 09, 03:54:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida