08 oktober 2006

Lila och doftande

Jag har varit och sett Lavendelflickorna i dag. Det fanns två skäl till att jag ville se den:

Judi Dench och Maggie Smith.

Jag tror att jag har sagt det förr, men dessa båda är två av mina absoluta favoritskådespelare.

Och de är så bra. I den här filmen är Maggie Smith precis lika pessimistisk som vanligt, men utan den bitska, eller bittre, tonen. Och Judi Dench är precis så som jag aldrig sett henne förr: svag, vek och ömtålig men med ett tufft yttre.

Tyvärr var dessa båda behållningen av filmen. Nåja, fotot var otroligt också. Men i övrigt. Regin var inte speciellt bra. Det blev aldrig någon glöd i filmen. Och även om jag fällde ett par tårar i slutet, kände jag mig väldigt oberörd.

3 kommentarer:

Blogger Rexxie sa...

Måste faktiskt hålla med.

Tror aldrig att jag sett Judi Dench vara mindre än strålande! Sen att filmerna i övrigt kanske inte alltid har varit så bra är väl en annan sak...

Maggie Smith har jag däremot inte sett så mycket av mer än i Harry Potter och Tea with Mussolini.

sön okt. 08, 06:22:00 em  
Blogger Aronson sa...

Men har du inte sett Ett rum med utsikt? Där är hon i sitt esse... =)

sön okt. 08, 06:45:00 em  
Blogger Rexxie sa...

Den borde jag nog ha sett, men eftersom jag har guldfiskminne så kan jag inte påminna mig det...

sön okt. 08, 07:33:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida