09 oktober 2006

Nya erfarenheter

Jag har precis varit uppe vid Stockholms universitet, å yrkets vägnar. Jag har i princip aldrig varit där tidigare. Och jag slogs av ett par saker.

För det första var det väldigt vackert där uppe. Mycket grönområden och fina hus. Och jag visste inte att det var som ett campus runt universitetsområdet. Jättemysigt. Skulle faktiskt kunnat tänka mig att plugga där.

För det andra är folk så otroligt unga. Jag fattar inte. De ser ju ut som små barn allihop.

Men framför allt kände jag att jag absolut inte längtar tillbaka. Visst, studenttiden var, och kommer nog alltid att vara, den absolut bästa tiden i mitt liv. Den friheten man hade då kommer nog aldrig tillbaka. Men fy farao för att behöva uppleva det igen. Nej, det är nog skönt att livet går vidare och att man utvecklas och går framåt...

=)

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Oh, ja.. grönt värre.
Fast "De ser ju ut som små barn allihop." Pff... ; )

mån okt. 09, 03:40:00 em  
Blogger Aronson sa...

Ha ha, Tennis. Det var inte så illa sagt som det var menat... ;-)

mån okt. 09, 04:49:00 em  
Anonymous Anonym sa...

De är barn.
Studenttiden var mitt livs värsta.

mån okt. 09, 05:31:00 em  
Blogger Unknown sa...

Fint?! Jag får ångest bara jag tänker på det där parkhelfvetet.

mån okt. 09, 09:17:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida