11 oktober 2006

Jag - en rörmokare

Jag var lite dålig i magen i morse, och satt därför ganska länge på toaletten. När jag sedan spolade rann inte vattnet undan, utan det var något stopp i toalettstolen.

Som den bög jag är satte jag genast händerna i vädret och skrek Oh! Hjälp! Jag måste ringa efter hyresvärden!

Sagt och gjort, jag ringde och hon menade att det var ju stambyte för ett år sedan bara, så det måste vara något som fastnat i stolen. Så med henne i telefonen rörde jag runt lite med toalettborsten. Men det hjälpte ju inte. Men då tyckte hon att jag skulle röra runt med andra änden av borsten. Vi la på och jag skulle göra som hon sa. Men det gick ju inte. Så Aronson gick från att vara bög till att bli en handlingskraftig Man. Jag kavlade helt enkelt upp skjortärmen och stoppade ner handen, och armen, i toastolen och rotade runt lite i rören, så långt jag kunde komma.

Plupp, sa det plötsligt, så var proppen löst.

Så i morse lärde jag mig några saker:

1. Jag kan själv.

2. Blir det stopp så ska man själv först försöka klara av det.

3. Vattnet i toalettstolen är kallt. Mycket kallt.

4. Det är inte så äckligt att stoppa ner handen där. Framför allt eftersom bajset lyckats försvinna först...

5. Och kanske nån mer lärdom som jag förstår först senare i livet...

=)

5 kommentarer:

Blogger Rexxie sa...

Yack! Hulkade du inte ens? Det skulle jag ha gjort :-)

ons okt. 11, 10:51:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Nej, det var inte så farligt. Jag var beredd på att hulka, men icke.

Fast allt bajs var ju tack och lov redan bortspolat...

ons okt. 11, 03:05:00 em  
Blogger Andersson sa...

Men skulle du behövt kräkas så skulle kräkningen varit lätt att ta hand om, ifall du siktat rätt. Det är det positiva.

ons okt. 11, 08:29:00 em  
Blogger Aronson sa...

Frågan är bara om det skulle ha fått plats...

;-)

ons okt. 11, 10:27:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Här finns alla upptänkliga lösningar på ditt problem. Om olyckan skulle vara framme igen så kan det vara bra att vara förberedd!

http://www.daft.t.se/konferans/showpost.asp?id=5604

tors okt. 12, 05:48:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida