08 november 2006

En förklaring, tack

Jag vet inte hur ofta det händer att DN lägger ut sina insändare på nätet. Det kan inte vara särskilt ofta. Men nu har det hänt.

Det är Sverker Åström, den gamle diplomaten och kabinettsekreteraren, som skrivit en insändare. I insändaren berättar han varför han är med i SVT:s Böglobbyn, och också att han inte gillar namnet "Böglobbyn".

Jag har inte en aning om varför det är så intressant att de väljer att göra så. Men tydligen är det det. Vi får väl se om vi får någon förklaring...

Jag kan för övrigt till viss del hålla med Åström. Namnet "Böglobbyn" indikerar att det faktiskt skulle finnas en böglobby. Men till skillnad från Åström menar jag att det gör det. Självklart. Jag förstår inte varför ordet "lobby" fått så negativ klang i Sverige.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Lobby? Vad är det?

ons nov. 08, 10:26:00 em  
Blogger Aronson sa...

En lobby är en organiserad grupp som försöker påverka politiker i olika frågor. Det kan röra allt från oljebolag, tobaksbolag och bilföretag till miljöorganisationer och bokförlag. Och bögar...

=)

tors nov. 09, 12:57:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida