30 oktober 2006

Veckans kläder klara

Så där ja. Nu har jag äntligen planerat vad jag ska ha på mig i morgon. Och resten av veckan. Det satt hårt åt den här gången, men nu så.

Jag brukar försöka vara ute i god tid. Inte för att det egentligen spelar någon större roll, men jag har en hang-up: jag kan inte ha samma kläder, skjorta, tröja, byxor eller vad det månde vara, två dagar i rad. Det går bara inte. Så jag måste planera så det inte slumpar sig så att jag måste ha det...

Och den här veckan satt det som sagt hårt åt. Egentligen borde jag ha planerat redan i helgen, men av någon anledning sket det sig. Och eftersom jag ska tvätta på fredag är det ju bra att "använda upp" kläderna så jag kan slänga dem i tvättmaskinen sen...

Fast jag är inte rabiat. Skulle något inträffa är jag inte värre än att jag kan ändra mig. Och byta. Det sker allt som oftast. Men i princip så...

14 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Framförhållning kan jag inte ens stava till. Som tex att jag ska gå upp om mindre än sex timmar.

tis okt. 31, 01:36:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Wow!
En formidabel manual av tvångstankar...
Du VET att man kan jobba bort sådant, va?

tis okt. 31, 08:02:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Som sagt jag är inte rabiat. Redan i dag fick jag revidera mitt klädval. Inte så mycket, men dock...

=)

tis okt. 31, 09:13:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Det är ett sundhetstecken att du gör "ändringar och justeringar". Annars skulle det vara varning på dig min vän...(skratt)

tis okt. 31, 09:37:00 fm  
Blogger Oswald sa...

Men allvarligt?
Kan du inte ha samma brallor två dagar i rad?
Varför??
Vad skulle hända om du hade det?

tis okt. 31, 09:53:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Ha ha. Ingenting händer, Oswald. Det har faktiskt hänt att jag haft det. Men jag känner mig inte bekväm i det.

Och som sagt, det är en thing jag har...

tis okt. 31, 10:13:00 fm  
Blogger Oswald sa...

Jag tycker nog det låter mera som en jobbig tvångstanke än "en thing"...
...eller okej...
...jag ska erkänna:
Jag tycker det låter helt absurt galet...typ sjukligt.
=)

tis okt. 31, 10:20:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Oj, oj, oj, Oswald. You ain't heard nothing yet... ;-)

tis okt. 31, 10:22:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

OMG!

tis okt. 31, 12:14:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Det är faktiskt helgerån att bära samma par byxor två dagar i rad. Det kan ev. vara okej typ i krig eller under annan slags undantagstillstånd.
Du har helt rätt.

tis okt. 31, 06:38:00 em  
Blogger Aronson sa...

Tack, Tennis. Du är en riktig vän.

=D

tis okt. 31, 07:29:00 em  
Blogger Vilse sa...

Låter som min syster under högstadietiden. Hon bar aldrig samma klädesplagg två dagar i rad. Eller ens i början och slutet av samma vecka. Nojjigt.

Men så vägrade mamma tvätta åt henne till slut. Sitt tvättberg fick hon sköta själv..

ons nov. 01, 12:31:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Och måste man verkligen tvätta kläderna efter en dags användning? Om man jobbar på kontor? Jag talar nu inte om underkläder.

ons nov. 01, 01:16:00 em  
Blogger Aronson sa...

Nej, jag håller med. Man måste verkligen inte tvätta kläderna efter en enda användning.

ons nov. 01, 02:30:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida